1981: (1e auto) Toyota Corolla '30', bouwjaar: 1975, motor: 1200 cc, 56 pk.

    De auto gaf mij een goede indruk over TOYOTA. Vele TOYOTA's zouden volgen.
    Nadat deze foto gemaakt is: andere velgen, mist-lampen, striping, spoilers etc.
    Nooit problemen mee gehad. Gereden van juli 1981 tot januari 1983.

 

    1983: (2e auto) Toyota Carina 1600 LT de Luxe, 4 deurs, bouwjaar: 1977, motor: 2T, 75 pk.

    Ik heb deze auto deels aangepast gedurende de tijd dat ik hem gereden heb. Andere velgen, spoilers, zonnedak, etc. Een grote aanpassing: 2 dubbele carburateurs van de 2T-B motor + 5 versn.bak i.p.v. de standaard 4-bak. De auto kreeg hierdoor 86 pk. De auto was een stuk sneller
    en de 5 versn. bak gaf hem meer soeplesse. Gereden van januari 1983 tot 1984.

    1984: (3e auto) Toyota Celica 2.0 ST liftback, bouwjaar: 1978, motor: 18R, 88 pk.

    Weinig aanpassingen.
    Alleen striping, andere velgen en een Hella trip computer. Zeer fijne auto.
    Gereden van 1984 tot 1985.

 

    1985: (4e auto) Toyota Carina 1.6 de Luxe, 4 deurs, bouwjaar: 1980, motor: 2T, 75 pk.

    Dit was wel een overstap! Van een 2 ltr Celica naar een 1.6 Carina. Ik weet niet hoe dat kwam
    maar de Carina maakte op een of andere manier indruk op mij. Er lag een LPG installatie in dus het rijden was goedkoop! Veranderingen: LM velgen (sloop: Fl. 200,00), mistlampen, rolgordijntjes.
    Gereden van 1985 tot 1986.

    1986: (5e auto) Toyota Celica 2.0 XT liftback, bouwjaar: 1982, motor: 20R, 105 pk.

    Eerst had ik stalen sportvelgen op deze auto, welke goed stonden (standaard velgen van de Celica GTS) later kocht ik deze originele Toyota sportvelgen. Voor-spoiler, achter-spoiler, zonnedak, mistlampen. Heb er bijna 2 jr. mee gereden. Gereden van 1986 tot 1988.

    1988: (6e auto) Toyota Celica 2.0 XT Liftback, bouwjaar: 1985, motor: 20R, 105 pk.

    Ik kon mijn bruine 1982 Celica ruilen tegen deze met, natuurlijk, wat geld toe. Dit was een van de weinige Celica's 2.0 van 1985 in Nederland. Een jaar later kocht ik een nieuwe auto en kreeg er dezelfde prijs voor terug! Gereden van 1988 tot oktober 1989

    1989: (7e auto) Toyota Corolla 1.6 GTS hatchback, bouwjaar: 1989, motor:4A, 90 pk.

    De eerste nieuwe auto die ik kocht. De GTS was de goedkope versie van de GTI. Bijna identiek behalve de motor. De GTI had 124 pk. In 1990 kwam de GTS-I die 105 pk had. Sportvelgen 7x15, dakantenne & alarm waren de enige opties. Deze auto was fijn om te rijden.
    Gereden van oktober 1989 tot augustus 1992.

    1992: (8e auto) Toyota Carina E 1.6 XLI+, bouwjaar: 1992, motor: 4A-FE, 115 pk.

    De + of comfort staat voor: electrische raambediening, toerenteller, neerklapbare achterbank-leuningen. Geen verdere aanpassingen, alleen een fijne stereo met in de hoedenplank 20 cm Pioneer subwoofers. Fijne auto met een grote kofferbak.
    Gereden van augustus 1992 tot januari 1995.

    1995: (9e auto) Toyota Celica 1.8 STI, bouwjaar: 1995, motor:7A-FE, 115 pk.

    Opties: originele GT achterspoiler (in kleur), originele Celica-designed (made by OZ-wheels) 7x16" LM-velgen met 205/50-16 Michelin banden en een auto-alarm. Dit was een fijne auto !. Op onze vakanties in Luxemburg en de Belgische Ardennen genoot ik van de scherpe bochten berg op en af. Jammer genoeg groeide ons gezin van 3 naar 4 personen in 1997, daarom hebben we hem toen ingeruild omdat er te weinig ruimte in was. Gereden van januari 1995 tot juli 1997.

    1997: (10e auto) Toyota Carina 1.8 GLI, bouwjaar: 1997, motor: 7A-FE lean-burn, 107 pk.

    Opties: orig. Toyota LM-velgen type: pentax (OZ-wheels) met Continental 195/55-15 banden en een auto-alarm. Standaard: ABS, 2 Airbags, Airco, electrische ramen (voor). Zeer veilige, fijne, soepele, stille en zuinige(1Ltr/14km) familie auto. In september 1999 hebben we deze auto samen met de Starlet Si, die iets verderop staat, ingeruild voor een nieuwe Toyota Avensis 1.8 Sol. Gereden van juli 1997 tot oktober 1999.

    1998: (11e auto) Toyota Supra 2.8i, bouwjaar: 1986, motor: 5M-GE, 6-cilinder, 170 pk.

    Ik kocht deze auto als 2e auto, voor de 'fun' & om te restaureren. 205.000 km gelopen.
    Standaard met: stuurbekr., electr. ramen, LM-velgen, 4 schijfremmen. Accessoires: electr. schuif / kantel-dak.  Zeer fijne auto, snel & soepel. Alleen een beetje roestig op sommige plaatsen onder de bodem. April 1999 ingeruild. Wegenbelasting (1300 kg): €. 42,00 p.mnd, verbruik: 1 op 7, terugkomende roest noopten mij tot inruil. Gehad van 22 september 1998 tot april 1999.

    1999: (12e auto) Toyota Starlet 1.3 SI, bouwjaar: 1991, motor: ?, 75 pk.

    De Starlet gebruikten we als 2e auto. 108.000 km op de teller toen we hem kochten in april 1999. Dit is de sportiefste en meest complete Starlet van deze serie, met: LM-velgen, lederen stuurwiel, electrische ramen, CV, bumpers & achter-spoiler in kleur, toerenteller etc. Extra's: enkele cm's verlaagd & sportvering set. De vering is erg stug, maar je kunt er hard de bocht mee om. Samen met de Carina ingeruild voor de Avensis. Gereden van April 1999 tot sept 1999.

    1999: (13e auto) Toyota Avensis 1.8 Sol, bouwjaar: 1999, motor: 7A-FE lean-burn, 110 pk.

    Onze nieuwe gezinsauto. Motor ongeveer gelijk aan die van de Carina 1.8, ook lean-burn, maar dan een beetje beter afgeregeld. Dit is een stille en soepele auto om te rijden. (Geluid:100 km/h - 93 dBa). Standaard uitrusting o.a.: ABS, 4 airbags, CV met afst. bediening, 4 electrische ramen, airconditioning, hout inleg dashboard etc. Zeer fijne & ruime auto.
    Gereden van oktober 1999 tot oktober 2001.

    2001: (14e auto) Toyota Celica GT-four (2.0i GT Turbo 4WD), 1995, motor: 3S-GTE, 242 pk.

    Bij aankoop stond er 18.500 km op de teller!! Hij was van een arts geweest. Deze auto was 'Hot'. 245 Km/u, 0-100 km/u in 6,1 sec. (test Autoweek 1995: 5,9 sec!). In februari 2002 (nr.8) heb ik er mee in de Autoweek gestaan! (Zie link Autoweek). Een jaar later in oktober 2002 hebben we hem verkocht, met winst, aan een specialist in snelle auto´s. Daar heeft hij ong. een maand gestaan. Hij is toen verkocht aan een lid van de Celica Club. Gereden van oktober 2001 tot oktober 2002. 

    2003: (15e auto) Toyota Corolla 1.6 Sol 5 deurs, bouwjaar: 2003, motor: 4A-FE (?), 110 pk.

    Nieuw gekocht in januari 2003. Standaard met: automatische airco, 4 airbags, Radio/CD met 6 speakers, etc. Opties: Lm velgen 16", 205/50-VR16 met Yokohama A539 banden, achterspoiler, voorspoiler.
    Zeer  fijne auto, heel luxe, rijdt goed en voordelig, zeer ruim van binnen.
    Gereden van januari 2003 tot november 2003.

    2004: (16e auto) Toyota Avensis 2.0 D4 VVT-i Luna, bouwjaar: 2004, motor: ?, 147 pk.

    Nieuw gekocht in januari 2004. Standaard met: Directe brandstof inspuiting, ABS, BA, VSC, TC, 9 airbags, Climate Control links + rechts gescheiden, electr. stuurbekr., 17" velgen met 215/45ZR-17 banden, electrisch inklapbare verwarmbare buitenspiegels, DVD Navigatiesysteem voor Europa.
    De fijnste & ruimste auto die we ooit in ons bezit mochten hebben. Rijdt voortreffelijk, snel, grote kofferruimte redelijk zuinig (1:10-12). Gereden van januari 2004 tot 25 augustus 2006.

    2005: (17e auto) Volkswagen Kever 1200 Mexico, bouwjaar: 1983.

    Gekocht in november 2005. Kleur: 'ice-blue' metallic.
    Was eigenlijk bedoeld als 2e auto. Er moesten wat dingen aan opgeknapt worden. Bij nader inzien bleek dit toch iets meer te zijn dan 'wat dingen'. Ook mede omdat we onderstaande auto tegen-kwamen, en niet konden laten staan, hebben we de auto op 26 april 2006 weer verkocht.

    2006: (18e auto) Volkswagen Kever 1303S 1600, bouwjaar: 1973, 50 pk.

    Gekocht in januari 2006. Auto is volledig gerestaureerd (project van 3 jaar). Zeer vele nieuwe onderdelen waaronder alle deur- en kleprubbers. Extra's: LM ATS velgen 5,5x15" met nieuwe
    185/55 banden, Jetpipe uitlaat voor de sportive sound, leren sportstuur, RVS koplamp'wimpers', steenslagbescherming op de spat-borden, Kenwood radio/CD/MP3 met speakers in hoedenplank. Verkocht op 2 februari 2007.

    2006: (19e auto) Toyota Avensis 2.2 D-4D D-Cat Clean Power Wagon Executive, bwjr: 2006.

    25 augustus 2006. 177pk/400nm Turbo diesel met roetfilter en Catalysator. ABS, BA, VSC, TC, CV met AB, 6 versnellingen, 9 airbags, Climate Control links + rechts gescheiden, 17" LM velgen met 215/50ZR-17 banden, cruise-control, electrisch inklapbare verwarmbare buiten-spiegels met ingebouwde knipperlichten, Radio met MP3-WMA 6-CD-Wisselaar, DVD Navigatie-systeem voor Europa, leren bekleding, electrisch bedienbare & verwarmbare voorstoelen met lendesteun voor bestuurder, donker getinte ramen achter. Ingeruild op 10 november 2009 (leenauto tot 2010).

    2006: (20e auto) Toyota Yaris 1.0 VVTi 16V Linea Sol, bouwjaar: 1999, 68 pk.

    Gekocht: 8 september 2006. Dit wordt de nieuwe 2e auto (auto voor moeder de vrouw) als vervanger van de Kever 1303S. ABS, Centrale vergrendeling met afst. bediening, electr. ramen voor, electr. spiegels, 2x airbag, metallic lak, achterspoiler, verstelbare achterbank, stuurbekrachtiging, LM-velgen, RDS radio/cass + 4 speakers, 6-CD wisselaar, leren stuur en pookknop.
    Met 'n onderhoudsbeurt en 4 nieuwe banden kan hij er weer tegen. Gereden tot februari 2009.

    2009: (21e auto) Toyota Yaris 1.3 VVTi 16V Linea Sol, bouwjaar: 2004, 87 pk.

    Gekocht: 7 februari 2009. Opgehaald: donderdag 12 februari 2009. Dit wordt de vervanger van de Yaris 1.0. ABS, Centrale vergrendeling met afst. bediening, electr. ramen voor, electr. spiegels, 2x airbag, metallic lak, achterspoiler, verstelbare achterbank, stuurbekrachtiging, LM-velgen, RDS radio/CD-speler 4x35 watt + 4 speakers, 6-CD wisselaar, leren stuur met audiobediening, leren pookknop en niet te vergeten airconditioning.

    2010:  Toyota Avensis 2.2 D-4D D-CAT Clean Power Wagon Executive Business.

                  2 januari 2010. 177pk/400nm Turbo diesel met roetfilter en Catalysator. ABS, BA, VSC, TC, CV met Smart-Entry, 6 versnellingen, 9 airbags, Climate Control links + rechts gescheiden, 17" LM velgen, Bi-Xenon verlichting met meedraaiende koplampen & automatische hoogteregeling, electrisch inklapbare verwarmbare buitenspiegels met ingebouwde knipperlichten, cruise-control, HDD Touchscreen navigatiesysteem, Premium soundsysteem met 'Juke-Box' functie, 11 speakers en Blue-tooth voor GSM, leren bekleding, electrisch bedienbare (met geheugen) & verwarmbare voorstoelen met lendesteun voor bestuurder, donker getinte ramen achter & Panorama zonnedak. Gereden tot 12 januari 2013.

      2010: Toyota Aygo 1.0 XCite White, bouwjaar: 10-2009, 67 pk.

    5 april 2010. Dit is de vervanger van de Yaris 1.3.
    Speciale uitvoering (oplage van 250 stuks) in wit met striping, CV met AB, 'Antibes' 14" LM velgen, Leer/Alcantara bekleding, 4x airbag, airconditioning,
    electrische ramen voor, radio/CD/MP3 speler
    met Aux aansluiting voor externe MP3 speler, 6 speakers, witte radio omlijsting, verstelbare spiegels (in kleur), portier- grepen in carosseriekleur & electr. bedienbare ramen voor. Zuinig en geen wegenbelasting tot 1-1-2014.

    Toyota Prius Dynamic Business Solar Roof 2012  2013: Toyota Prius Hybrid Dynamic Business Solar Roof, bouwjaar: 03-2012.

    12 januari 2013. Full Hybrid, CVT automaat, 17" LM velgen, LED koplampen & achterlichten, dagrijverlichting, electrisch inklapbare verwarmbare buitenspiegels met ingebouwde knipperlichten, cruise-control, JBL audio met 8 speakers & USB muziek aansluiting, BlueTooth streaming, Touchscreen navigatiesysteem, half lederen bekleding, Solar Roof: schuif-kanteldak met zonnepanelen voor koeling als de auto geparkeerd staat. In september 2015 verkocht aan de dealer omdat ik vanaf mei 2015 met het openbaar vervoer naar het werk reis. We gingen vanaf die datum met 1 auto, de yaris, verder.


    Toyota Yaris 1.0 Aspiration 2012  2014: Toyota Yaris 1.0 Aspiration, bouwjaar: 2012.

    Aanschaf Juli 2014. 3 cilinder 1000cc, zuinig, rijdt erg lekker. Touchscreen radio met bluetooth audiostreaming en achteruitrijcamera. Later een navigatiemodule en Philips dagrijverlichting ingebouwd. Auto gekocht met stalen velgen. Later uitgerust met antraciet lichtmetalen velgen (origineel Toyota) en nieuwe banden.
    In april 2016 hebben we deze auto met weinig afschrijving ingeruild op de Toyota Auris.


    Toyota Auris Hybrid Dynamic 2015  2016: Toyota Auris 1.8 Hybrid Dynamic , bouwjaar: 01-2015.

    Aanschaf april 2016. Full Hybrid, CVT automaat, 1800cc benzinemotor en electromotor. 16" LM velgen, dagrijverlichting, electrisch inklapbare verwarmbare buitenspiegels met ingebouwde knipperlichten, cruise-control, USB muziek aansluiting, BlueTooth streaming, Touchscreen radio / navigatiesysteem met achteruitrijcamera. Privacy ramen vanaf de B-stijl.
    Ingeruild in maart 2020 op de Toyota C-HR.

Toyota Aygo Sport 2006  2016: Toyota Aygo Sport , bouwjaar: 12-2006.

Aanschaf augustus 2016 voor Laura. Haar 1e auto!
1000cc, 3 cilinder, 4 deurs, ingebouwde radio met 4 speakers, electrische ramen.
Sport uitvoering: 14" lichtmetalen velgen, mistlampen voor, toerenteller.
De achterruitverwarming was defect dus hebben we een nieuwe achterruit/klep, donker getint origineel, gemonteerd. Achterste 2 zijramen getint met folie.
Ingeruild in februari 2018 op de Toyota Aygo X-Play.
Toyota Aygo Sport 2006  2018: Toyota Aygo X-Play , bouwjaar: 12-2015.

Aanschaf februari 2018 (met 8.500 km op de teller) voor Laura.
1000cc, 3 cilinder, 4 deurs, Multimedia Touchscreen met: radio, bluetooth audiostreaming, achteruitrij camera en navigatie. Bumperbescherming, electrische ramen, zwarte 15" lichtmetalen velgen, mistlampen voor,dagrijverlichting. De achterste ramen hebben we laten tinten.
Laura rijd er nog met veel plezier in rond...
Toyota C-HR 2.0 Launch Edition 2020  2020: Toyota C-HR 2.0 Launch Edition, bouwjaar: 03-2020.

Aanschaf 20 maart 2020.
2.0 ltr, 184 pk, Full Hybrid, CVT automaat met schakeltunctie, Multimedia Touchscreen met: radio, bluetooth audiostreaming, achteruitrij camera en navigatie. Electrische ramen,
electrisch inklapbare verwarmbare buitenspiegels met ingebouwde knipperlichten, zwarte 18" lichtmetalen velgen, LED verlichting voor met meesturende koplampen, LED verlichting achter, lederen bekleding, stoelverwarming voor, Android auto en Apple Carplay, getinte ramen achter de B-stijl. Accessoires: Outdoor pakket: treeplanken aan de zijkant, element onderaan de voorbumper en element onderaan de achterbumper. 5 jaar garantie en 5 jaar gratis onderhoud!